söndag 16 januari 2011

Tapeter

Har börjat spåna på tapeter och färg för alla rum. I alla allmänytor (kök,hall,vardagsrum,matsal,allrum) kommer vi att måla stockholmsvit. Men i alla sovrum/arbetsrum kommer vi att tapetsera.

I vårt sovrum kommer vi troligitvis köra på ganska mörka gråa tapeter, vill ha lite myskänsla och rummet är så ljust i sig så man kan våga vara lite daredevil där :) Kommer att ha vit sänggavel, vit byrå mm för att bryta av det mörka.

I gästrummet kommer vi köra på en ganska enkel neutral tapet, har inte riktigt bestämt vilken än.

I arbetsrummet kommer vi också att köra på en enkel neutral tapet.

I Barnrummet kommer jag däremot lägga lite mer krut på, alltid haft en bild av ett varmt, mysigt rum. Jag har haft en bild i huvudet som jag hoppas kunna förverkliga, det kommer att bli en ljusgön ton och sen kommer jag att antingen själv eller via schabloner måla ett liknade träd som på bilden nedan. Visst är det fint...




När jag satt på nätet och kollade på inspirationsbilder hittade jag denna tapet som jag fastnade för direkt, tänkte kanske ha den som fondvägg i entrén. I och med att vi har vitt överallt så tror jag det blir lite roligare med en liten färgklick här å där.



Tapeten kommer från Mimou



1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag sitter och googlar barnrumstapeter och hittade din bild med trädet här ovan. Är det en tapet, och varifrån kommer den isåfall? Så himla fin!
    /Fia

    SvaraRadera