fredag 14 maj 2010

Första steget!

Jaha då är man en av miljontals bloggare, inte direkt en unik blogg heller men tanken är att dom som vill ska kunna följa oss på vägen till vårt dröm hem.


Efter flera års letande och travande för att hitta vårt drömhus bestämde vi oss ganska plötsligt för att flytta ut på "landet". Vi har tidigare bara tittat på äldre hus i storlek 200-250 kvm där det fanns renoveringsbehov, också bara i ett och samma område i Jakobsberg. Tiden gick och vi märkte att våra krav blev högre och högre, likaså priserna, Så en dag fick min kära karl för sig att vi kanske ska köpa tomt och BYGGA! Jag kan ju erkänna att min första reaktion var HELL NO! Flytta ut på landet? Längre restid till jobbet, långt till affären? nej det är inget för mig..


Patrik (mannen i huset) hade redan hittat en tomt med sjöutsikt och stort potential och den var det visning på om 2 dagar, panik var det första jag kände. Ska jag på 2 dagar bestämma mig och vänja mig vid tanken att flytta ut dit? Vi pratade och diskuterade dagarna i ända och vi kom fram till att vara med på budgivningen. På tisdagen startade budgivningen på 1.3 milj, på torsdagen slutade den på 2.25 milj och vi var ute ur bilden långt innan det. 2.25 milj för en tomt ute i Bro - Rättarboda?! Galet.


En vecka senare får vi nys om en tomt som skall säljas i samma område, den hade inte gått ut för försäljning ännu utan endast via mäklare, svärfar känner säljaren så vi fick komma och titta på tomten, UNDERBAR! Vi fastnade för den både jag och Patrik och kände THIS IS IT. Så nu är vi snart (tomten är inte styckad ännu) ägare till ett stycke tomt på ca 1500 kvm tomt i Rättarboda/Bro. Kruxet innan kontrakt kan skrivas är att tomten ännu inte är styckad, så det finns inget objekt att skriva avtal om. Så nästa steg är att vänta på att lantmäteriet varit där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar